Rabu, 28 Januari 2009

MAKAN DAN DAPUR






Kita orang sewa gas dan dapur setungku...masing-masing telah diberi tugasan...aku bawa kuali,choper,cili,bawang dan garam serta barang-barang basah seperti sayur dan cili kering kisar. nona bawa periuk nasi dan barang kering seperti sardin, mee hoon dan maggi..
Maggie rasanya lebih dari 30 bungkus aku masak..aku tak taula tah aku masak sedap ke, tak memang dia org ni kelaparan ataupun pelahap..mula-mula aku masak 5 bung kus habis...sekali masak 5 bungkus(sebab kuali kecik dan dapur ada 1 je) malam pertama tu 4 kali masak. Mee hoon plak nasib baik nona beli yg peket besar tu...sarapan 4 kali goreng...cukup untuk 2 hari sarapan...telur 2 papan...sardin 5 - 6 tin...semua licin. Mungkin faktor kesejukan...lepas berkubang dalam sungai semua meluru ke dapur utk makan...masa yg mana mknan tak sedap pun kena sapu....tepung gandum habis 3 kilo.

Tiada ulasan: