Khamis, 3 Januari 2008

Era baru...

Hari pertama persekolahan yang sebenarnya buat anak aku si ekal. Aku bercadang nak beli sampin tapi dah habis...tengok dia duduk diam je dalam kelas, mata je bulat. Aku ingatkan dia tak dapat kawan rupa-rupanya ada kawan setadikanya... patutlah seronok semacam masa ambil dia balik dari sekolah agamanya..siap bye-bye kawannya tu...parahh. Hari ni aku hantar dia orang gi sekolah...sebelum tu fetch aisyah dulu...Aisyah jarang sangat pakai baju gaun.. sebab tu bila dia org tengok budak tadika tengah memain mereka tanya aku "mak baju aisyah macam tu ke?" . " Ya" jawap ku . "Ha!Ha! kelakarnya"sambut dia orang...mungkin mereka jarang tengok aisyah nak pakai baju mcm tu. Kat sekolah jalan 3 lagi ligat siekal siap melawat taman mini, tengok kura-kura la, main kejar-kejarla, yang si aisyah ni pulak pantang tengok makanan jam-jam tu terus merengek laparla, hausla seingat aku dia kata dah lunch kat sekolah tadi....kat kelas jumpa lagi kawanya siekal bukan main seronok lagi dia...abisla dia main-main kat kelas.settle semua dekat pukul 2 balik umah makan maggie..tekak tak de selera nak makan. lepas tu dalam kul 3 pm zzzzz...ngan aisyah kat dalam bilik...letih bangat...

Tiada ulasan: