Rabu, 2 Januari 2008

HAIQAL KE SEKOLAH

Hari ni pendaftaran ekal ke sekolah. Macam biasala dia tak boleh duk diam ... cikgu pun bagi taklimat lama beno... tapi ramai juga ibubap yang kusyuk mendengarnye...aku rasa ni mesti anak sulung baru masuk darjah satu...kalau tak nape sampai beriya-iya mendengarnye, siap hantar laki bini...macam nak antar masuk 'U'. Abahnye ekal hantar sampai pagar je..aku pun tak kuasa nak dengar celoteh cikgu tu...banyak lagi perkara yang aku nak settlekan. Mana nak bayar yuran, nak beli buku bebudak..baik aku chow dulu.. ekal pun dah restless semacam je, macam cacing kepanasan. Balik rumah lain macam je badan ni rasa... tak larat je sendi macam sendi orang veteran nak kata demam tak panas sangat tapi bila kena kipas sejuklah pulaknye..abang kata tak yah masak..ceh senangnye..idup aku. tapi fulusnye dah tak de kenalah masak juga...dah petang-petang ni pun badan macam dedar2 je...mood pun tak de nak menulis...nantilah aku sambung balik

Tiada ulasan: