Sabtu, 28 April 2007

BERAS DAH ABIH DAH...

Tup-tup masa nak masak nasi ayam pagi tadi la ..beras dah abih..nasib baik ada dalam 3 cwn cukup untuk abang.. bawa bekal nasi ayam...Emmm...apalagi lepas bagi assigment kat amir dan kak ya aku pun bergegas cari beras...masa tengah drive tu tiba-tiba duk teringat cite cina yang mana pelakon budak kecik tu mengingatkan aku pada amir..aduhai..aku kalau tengok cerita-cerita menyayat hati yang membabitkan anak-anak, aku sensitif sangat..nasib baiklah masa tengok cerita tu aku dok kat bawah sorang-sorang...bila menangis sakan tak dela orang perasan.. abih je citer tu aku sambung baca novel..yang mana aku sampai bab anaknye(6 tahun) kemalangan kemudian dia buta akibat dari kemalangan tersebut...lepas tu mamanya bawa balik kampung sebab nak cari lakinya yang tak balik-balik. Suatu hari mamanya bawa zamirul(nama budak ni) ke kedai sebab si zamirul ni nak makan ais krim..so maknye suruh tunggu kat luar...tiba-tiba terdengar ada orang terlanggar anaknye sambil menyumpah-nyumpah..mengatakan buta agaknye sampai terlanggar...siapalagi yang menyumpah tu adalah atuk maknye yang tak suka maknye(dhamira) bila je atuknye nampak je dhamira lagi bengang le orang tua tu..tapi dhamira terus minta maaf sambil cakap memang zamirul tu buta... lepas tu terus pimpin anaknye ke kereta...tiba-tiba zamirul pergi kat oyangnye (atuk maknye) " saya minta maaf sebab saya tak sengaja...tapi jangan marah mak saya ..sebab mak saya seorang yang baik..." terkedu-kedu oyangnye termasuklah aku yang baru je lepas tengok citer cina tu...sedih tak habis lagi baca pulak bab novel ni...bercucurla air mata keluar...akibatnye sampai hari ni aku masih teringat budak cina tu...bila teringat air mata mesti meleleh punye...

Tiada ulasan: