Sabtu, 16 Jun 2007

KERETA..

Hari ni hantar abang gi klinik tup-tup sampai kat tol abang persan beteri problem dan temp. naik... tali kipas putus.. tah berapa lama dah terjadi tak tau la..
Ingat hari ni nak masak ...malas nak beli ..kurang sikit duit yang kena keluar...habis tu dah keta ni buat hal nak tunggu pomen cina sebelah tu...nak gi sarapan plak dulu..pukul berapa la siapnye...nampaknye lauk hari ni kensel masak esok jela. Kesian jugak aku tengok kereta tu mcm dianaktirikan..dah lah jarang dimandikan...kat dalam lagilah, servis hancur..tapi sebenarnye aku memang sayang kat keta ni tahan lasak dan amat sesuai dengan aku yang tak berapa kisah tentang keperluan kereta ni janji minyak cukup boleh jalan ok. Agaknya kalau aku pakai kancil ke dah lama terbarai kereta tu...apalagi BMW dan kereta mewah yang sekata dengan nye..
Semalam nona call katanya nak tumpang tidur..malam ni kat rumah aku. Apahal plak minah ni , rupa-rupanya lakinya tak de dia takut duk kat umah dia tu katanya banyak kejadian-kejadian misteri yang berlaku "agaknya 'dia' terperanjat tak sebab selalu muka lain duk kat umah ni , yang ni muka lain" kata aku sekadar menyedapkan hati dia..maklumlah selalu dia keje sekarang cuti sebulan lepas exam. Maidnya Siti balik ke indo bercuti sebulan..."Agaknyela..ha...ha...ha.ha" jawab nona. Cuma yang aku tak faham kenapa dia tak ikut laki dia balik kampung antar mak mertua dia...emmm...emmm.baru aku ingat dia kata susah ngan anak-anak dia maklumlah siti tak de..anak dia kecik-kecik lagi... alhamdullillah aku dah tak de anak kecik...Semuga dia dapat menyelesaikan misteri rumahnya tu... ishh..seram gak..

Tiada ulasan: